Motie €1/nacht voor begeleiders op ini- en piepkamp

Re: Motie €1/nacht voor begeleiders op ini- en piepkamp

Berichtdoor Simon » vr jun 17, 2011 21:37 pm

het zou inderdaad eigenlijk wel logischer zijn om dan heel de boel meteen gelijk te maken. Wat zou het verschil in kostprijs zijn? Eventueel alle kampen gelijk en naar 2 euro ofzo zou nu nog altijd niet echt een ramp zijn...
Simon
spitsmuis

Berichtdoor Liesbet A » za jun 18, 2011 17:28 pm

Iedereen gelijk, goed idee. (Hoewel ik ook zoals Pepijn zegt er toch een groot verschil is tussen piep/ini en gewone kampen, maar dat is misschien niet voor iedereen zo)
Maar om te denken dat je met goedkoper kampgeld meer mensen gaat aansporen om een kamp te organiseren? Ik denk dat het fout is om te stellen van we maken het wat goedkoper dan zijn er meer kampen. Je kan er niet onderuit dat jnm kampen echt zeer goedkoop zijn in vgl met andere kampen, dus als het nog goedkoper wordt maakt volgens mij niets meer uit. Het 'hoge' kampgeld is volgens mij voor zeer weinig mensen een issue om een kamp te organiseren, en als er die mensen zouden bestaan, dan kan daar toch een oplossing voor gezocht worden. Het zou echt stom zijn als er niet gemotiveerde en weinig enthousiaste kc-ers zouden zijn die een goedkope bezigheidstherapie zoeken.

DUS: lager kampgeld voor kc: oke! maar niet met de bedoeling meer kampen te kunnen aanbieden. Dit kan beter via andere manieren opgelost worden, iets waar volgens mij echt eens grondig moet over worden nagedacht
Liesbet A
celletje

Berichtdoor Sam » ma jun 27, 2011 09:13 am

Ik ben tegen deze motie, vooral voor praktische redenen:

Wanneer jullie de prijs per nacht verminderen, moet er op worden gelet dat er nog steeds minstens 4 euro per nacht per begeleider naar de ping van het kamp wordt doorgestort, en niet 1 euro zoals ze werkelijk betaalden. Zoniet, zullen de pings denken dat ze minder geld tot hun beschikking hebben, en zal er gewoon minder worden uitgegeven en zal er bespaard worden op kleine, leuke dingen als gratis ijsjes voor iedereen, of eens een cafébezoek op kosten van het kamp... en dat is uiteraard niet de bedoeling. Het is wel de bedoeling dat die maatregel 3000 euro kost zoals aangehaald in de motie.
Voor piepkampen maakt dit klein beetje geld geen verschil, maar voor sommige inikampen natuurlijk wel. Dit zorgt voor meer administratie

Want wat doe je bijvoorbeeld met begeleiders die niet van te voren inschrijven? Laat je die dan 1 euro betalen op het kamp zelf, en vraag je daarna 3 euro per extra begeleider aan nationaal?

Al die problemen kan je eenvoudig vermijden door begeleiders op ini- en piepkampen volledig gratis te laten meegaan. Van het argument dat snoodaards worden tegengehouden door 1 euro per nacht (ongeveer een halve pint) geloof ik niets. Daarna stort je voor elk piep- en inikamp een vast forfetair bedrag dat je dus niet laat afhangen van het aantal begeleiders (bijvoorbeeld 50 euro/dag). Maar opnieuw, dit maakt het nodeleloos complex zowel voor de administatratie op het bondsec als de ping. Bovendien hebben op die manier KC'esr geen enkele reden meer om in te schrijven via de website (en zo bv. de convo te krijgen).

Een prijsreductie voor andere kamporganisatoren van niet piep- of inikampen die eveneens prachtig werk doen is gewoon niet mogelijk is omdat dan vaak een derde van het kamp reductie zou krijgen, en veel organisatoren daar niets hebben georganiseerd. Ik ben het echter wel eens met de bovenstaande argumenten dat het niet "eerlijk" is om slecths een deel van de KC'ers te belonen.

Ten slotte, een etentje organisaren voor het KC of gaan eten en de kampkas laten betalen, is volgens mij een veel betere vorm van vrijwilligerswaardering dan goedkoper op kamp. En gewoon ook veel leuker en minder ingewikkeld.
Sam
celletje

Berichtdoor jeroen demaeght » di jul 19, 2011 18:25 pm

Ik ben ook tegen deze motie.

Eerst en vooral zal deze symbolische drempel niet veel helpen (1€, das niks).

Ten tweede heb je dan inderdaad nog de praktische problemen die al eerder aangehaald zijn (eten, iedereen?, wat met de ping?, ...)

Als laatste heb ik ook nog het bezwaar dat we die 3000 euro misschien beter kunnen gebruiken voor iets nuttigers. Ik denk dat iemand die begeleider is met hart en ziel niet zo veel geeft om het kampgeld (zoals Linde al aanhaalde) maar meer om de "liefde" en vriendschap die je krijgt van de piepers.

Met iets nuttigers bedoel ik bv investeren in het bondsec :D , geld laten doorstromen naar de verschillende afdelingen, ...
Oké 3000€ is mss relatief gezien niet zo veel maar zoals het spreekwoord zegt "wie het kleine niet eert,.."
jeroen demaeght
celletje

Berichtdoor Rocky » vr aug 05, 2011 13:39 pm

Aha pîep/înibegeleiders,

De toekomst lacht je toe: kampen - als begeleider - kosten je vanaf heden nog één euro per nacht.
Rocky
celletje

Vorige

Keer terug naar Moties 2011