Qwakerbyuhoe?? Qwakerbyugoe!!

Kom allen naar mijn interessante activiteit! Het congresprogramma stinkt! Wat is een AV?

Re: Qwakerbyuhoe?? Qwakerbyugoe!!

Berichtdoor Nik » wo okt 05, 2011 19:17 pm

Deze motie werd afgekeurd met 12 stemmen voor, 41 stemmen tegen, 8 onthoudingen.
Ter informatie: een naamswijziging van lidcategoriën is steeds eens statuutwijziging en heeft een tweederde meerderheid (voor/tegen) nodig.

KwakerbJOEHOEW voor de tegenstanders, Kwakerbmwoehoehoe voor de voorstanders dus.
Nik
stekelbaars

Berichtdoor pepijn » vr okt 07, 2011 00:02 am

Hoeveel voorstemmen had de leeftijdsverhogingsmotie toen die de eerste keer gestemd werd? :P
pepijn
vlieg

Berichtdoor Klaas » vr okt 07, 2011 16:17 pm

pepijn schreef:Hoeveel voorstemmen had de leeftijdsverhogingsmotie toen die de eerste keer gestemd werd? :P

Das de truc, blijven indienen tot het goedgekeurd wordt!
Ik ga nog eens proberen een jaar ommekeer te laten stemmen.
Klaas
zeearend

Berichtdoor Nik » vr okt 07, 2011 17:13 pm

De jaarommekeer had toen volgens mij een meerderheid, maar geen 2/3. Nog een lange weg te gaan voor kwakkeboemel dus.
Nik
stekelbaars

Berichtdoor Eva NWB » za okt 08, 2011 21:05 pm

Als het nu geen Quakebjoehoe is, is het dan nog altijd 'gewone leden' of is er iets anders uit de bus gekomen?
Laat het eens bezinken, denk nog eens goed na en reageer.
Ook ini's/kwakers: kruip uit uw schulp!
Eva NWB
bacterie

Berichtdoor JelleDL » ma okt 10, 2011 13:08 pm

Nog altijd 'gewone leden' maar suggesties zijn uiteraard welkom. Wie weet kunnen we dan op de volgende AV een stemming houden? Geef jouw top 3 van namen?
Waarna een stemming kan komen of de top 1 naam als nieuwe naam voor de `groten` genomen wordt of niet...
JNM IT TEAM!
Mail webdev@jnm.be and get magic!
JelleDL
dikke bij

Berichtdoor pepijn » di okt 11, 2011 00:51 am

Ik stel voor om de piepers op het Trollenfeest van volgend jaar een naam te laten voorstellen, die zullen hun klein brokje toegewezen democratie tenminste serieus nemen...
pepijn
vlieg

Berichtdoor Tyrr » ma okt 24, 2011 15:09 pm

je zou ook je eigen hersens eraan kunnen zetten hé pepijn
naam die leuk is én waar je mee naar buiten kan komen, dus liefst ook eentje die uitspreekbaar is én blijft hangen
Tyrr
wolf

Berichtdoor Mathias » ma okt 24, 2011 18:15 pm

Kan je ermee naar buiten komen?
De totale lak aan conventies zorgt ervoor dat hij opvalt in de monotone zee van gemeenplaatsen die gewoonlijk in dergelijke folders te vinden is. Een pracht van een naam om mee naar buiten te komen, dus. Licht alternatief, buitengewoon orgineel en met respect voor diversiteit (qua uitspraak en spelling): pure JNM, dus. Qwakerbyuhoe is gewoon JNM, alleen weet de JNM het zelf nog niet.

En vooral: niemand gaat zo'n folder lezen en denken "Hé dat is een kei-leuke jeugdvereniging, maar ik kan precies die naam van de oudste leden niet uitspreken, dus ik zal maar iets anders zoeken."

Blijft hij hangen?
Natuurlijk blijft hij hangen. Misschien niet helemaal letter-voor-letter, maar het is wel een naam die niemand onberoerd laat. Veel belangrijker dan of hij wel in uw geheugen wordt opgeslagen tussen '40-'45: WO II, 1789: Franse revolutie en F=m*a is de vraag of hij in uw hart zit. Het ergste wat een naam kan oproepen is onverschilligheid. Qwakerbyuhoe inspireert en daagt mensen uit tot stellingname, als is het maar de stelling dat een woord met vier lettergrepen te moeilijk is. (Kwa-ke-bjoe-hoe, zo lastig is dat toch niet?)

En als 'uitspreekbaarheid' het ultieme criterium is, kunnen we misschien best "Oehoe's" nemen. Zelfs regionale accenten hebben zouden daar een verwaarloosbare impact op moeten hebben ;).
Laatst bijgewerkt door Mathias op ma okt 24, 2011 22:14 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Mathias
bacterie

Berichtdoor Tyrr » ma okt 24, 2011 18:18 pm

die laatste is wel een sterk argument voor oehoe, hoewel dat misschien wat oubollig is
nu ja, nog een paar jaar en ik ben ouwe sok, dus zo lang het niet voor die tijd veranderd wordt, kan het mij niet schelen hoe de volgende generaties zich noemen, zo lang ik maar niet zo aangesproken moet worden in mails od

een betere naam zou voor mij nog altijd mogen voor die tijd
Tyrr
wolf

Vorige

Keer terug naar Werking